Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο 2019
Παρακολουθείστε πως χτίζεται μια θεατρική παράσταση μέσα από μια σειρά ανοιχτών προβών.
Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο 2019
Τριετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα 2018-2020
Μάρτιος – Απρίλιος – Μάιος
Δεύτερος χρόνος
10 νεοελληνικά κείμενα
3 κεντρικές παραστάσεις
7 θεατρικά αναλόγια
Ακολουθείστε μας σε ένα ζωντανό, δημιουργικό, και ξεχωριστό «Μάθημα Θεάτρου».
Πώς φτιάχνεται μια θεατρική παράσταση;
Παρακολουθείστε πως χτίζεται μια θεατρική παράσταση μέσα από μια σειρά ανοιχτών προβών.
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά οραματίζεται με επιμονή και θεμελιώνει την παρουσία του ως ένας πολιτιστικός οργανισμός βαθιάς πνοής και ανοιχτών οριζόντων. Το άνοιγμα προς τους πολίτες, η μέριμνα για τους ανθρώπους του θεάτρου και τους συγγραφείς, η παιδευτική αποστολή του θεάτρου, καθώς και ανάδυση των νέων δημιουργικών δυνάμεων είναι οι κατευθύνσεις της καλλιτεχνικής μας στόχευσης και στρατηγικής. Το φεστιβάλ «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο» συμπυκνώνει με ενάργεια αυτή την πολύπλευρη φιλοσοφία μας. Χτίζει μια γέφυρα ανάμεσα στη σκηνή και την πλατεία, ενθαρρύνοντας τη δημιουργική εμπλοκή των θεατών στη θεατρική διαδικασία μέσα από ένα ανοιχτό workshop-in-progress.
Σας προσκαλούμε να ανακαλύψετε τον μηχανισμό της θεατρικής πράξης εκ των έσω, προσφέροντας τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσετε πώς φτιάχνεται μια θεατρική παράσταση και να ακολουθήσετε τη διαδρομή της μέσα από μια σειρά ανοιχτών προβών. Μια διαδρομή στα άδυτα του θεάτρου με συνοδοιπόρους συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, φωτιστές.
Ακολουθείστε μας σε ένα ζωντανό, δημιουργικό, και ξεχωριστό «Μάθημα Θεάτρου».
Θέμα του φετινού, δεύτερου Φεστιβάλ, είναι η ανάδειξη της θεματολογίας του μεταπολεμικού ελληνικού θεατρικού κειμένου, το καθρέφτισμα των ευρύτερων κοινωνικών και ιστορικών εξελίξεων της αντίστοιχης περιόδου στην νεοελληνική θεατρική γραφή, καθώς και παρουσίαση ζητημάτων δραματουργίας γύρω από την οποία οι δημιουργοί θα αναπτύξουν τη σκέψη τους.
Στο Φεστιβάλ Νεοελληνικού Έργου 2019 θα παρουσιάσουμε εμβληματικά έργα της νεοελληνικής δραματουργίας, παράλληλα με νεότατα έργα, συμπεριλαμβάνοντας και τις πρώτες άπαιχτων έργων νέων συγγραφέων.
ΤΑ ΕΡΓΑ
Κεντρικές Παραστάσεις
Μ. Ευθυμιάδη, Ο Φονιάς (1981)
Μ. Τσίτα, Ο Στρατηγός κάνει φασαρία στην πλατεία (2018)
Δ. Κεχαΐδης-Ε. Χαβιαρά, Με δύναμη απ’ την Κηφισιά (1994)
Θεατρικά Αναλόγια
- Αγγέλα του Γ. Σεβαστίκογλου (1957, Θέατρο Βαχτάνγκωφ, 1958, Θέατρο Τέχνης, 1964)
- Αξύριστα πιγούνια του Γ. Τσίρου (1996, Θέατρο Πόρτα, 2006)
- Η Βουή του Π. Μάτεσι (1996)
- Θέλω μια Χώρα του Α. Φλουράκη (2013, Royal Court Theatre, 2013, Θέατρο Τέχνης, Φεστιβάλ Αθηνών, 2015)
- Αίματα του Ε. Φιλίππου (2014, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 2014)
- Πανόραμα ενός μελαγχολικού του Μ. Τσίπου (2016)
- Καρμπόν του Γ. Κούβα (2017)
- Μέρες της Αγίας Βαλπουργίας της Π. Σουλτάτου (2018)
Το πρόγραμμα μπορούν να παρακολουθήσουν άτομα με κινητικές αναπηρίες, αλλά και με ακουστικά προβλήματα, καθώς θα εξασφαλισθούν οι προϋποθέσεις συμμετοχής τους.
Επίσης στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν διοργανωθούν διαλέξεις και στρογγυλά τραπέζια και θα εκδοθούν δύοαφιερωματικοί συλλογικοί τόμοι με κείμενα διακεκριμένων μελετητών και ακαδημαϊκών.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το ΔΘΠ για πρώτη φορά καλεί το κοινό σε ανοιχτές πρόβες, προκειμένου να γνωρίσουν τη διαδικασία της θεατρικής πράξης στο σύνολό της.
Μέσα από μια δίωρη διαδρομή-ξενάγηση στους χώρους του θεάτρου - από τη σκηνή έως το παρασκήνιο - θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις τεχνικές ανάγκες μιας παράστασης, να παρακολουθήσουν την πρόβα και τον τρόπο που ο σκηνοθέτης, οι συνεργάτες του και οι ηθοποιοί εργάζονται πάνω στο κείμενο.
Το κοινό θα γνωρίσει τους χώρους εργασίας του θεάτρου (μέρη της σκηνής, μηχανισμούς, σταγκόνια, τραμπουκέτα, κουϊντες κλπ), θα εξοικειωθεί με τους επαγγελματίες του θεάτρου και τους ρόλους (θεατρικά πρόσωπα και δραματουργία) που αναπτύσσονται κατά την διάρκεια της θεατρικής πράξης.
Πρόκειται για μια διαδρομή στα άδυτα του θεάτρου και της θεατρικής πράξης με όχημα τα κείμενα ελλήνων θεατρικών συγγραφέων. Το έτος2019 θα παρουσιαστούν τα έργα «Ο Φονιάς (1981)» του Μ. Ευθυμιάδη, «Ο Στρατηγός κάνει φασαρία στην πλατεία » του Μ. Τσίτα, Με δύναμη απ’ την Κηφισιά, του Δ. Κεχαΐδης-Ε. Χαβιαρά. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν και 7 αναλόγια τον Μάιο στη διάρκεια ενός διημέρου και το φεστιβάλ θα κλείσει με μια μεγάλη εκδήλωση και στρογγυλά τραπέζια.
Σας προσκαλούμε να ζήσετε την εμπειρία της θεατρικής πρακτικής, να γευτείτε τη μαγεία του θεάτρου, να ανακαλύψετε πως χτίζεται μια θεατρική παράσταση, να γνωρίσετε την αλήθεια της….
Το ΔΘΠ ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό – σε μικρούς και μεγάλους – για ένα ταξίδι εκεί όπου το θέατρο αποκαλύπτεται.
** Το πρόγραμμα με θέμα: Δημιουργία και καθιέρωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά του Φεστιβάλ "Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο", πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Περιφερειακού Επιχειρησιακού προγράμματος «Αττική» (2014 – 2020) το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό Ταμείο περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Με ελεύθερη είσοδο
-
Από 12/03 έως 10/05/2019ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Φεστιβάλ: «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο»
Ο Στρατηγός Κάνει Φασαρία στην Πλατεία (2018)
Μάκης Τσίτας
-
Από 13/03 έως 17/05/2019ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Φεστιβάλ: «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο»
Με Δύναμη απ’ την Κηφισιά (1994)
Δ. Κεχαΐδης & Ε. Χαβιαρά
-
Από 15/03 έως 24/05/2019ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Φεστιβάλ: «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο»
Ο Φονιάς (1981)
Μ. Ευθυμιάδης
-
Από 20 έως 26/05/2019ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Φεστιβάλ: «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο»
Workshops
στο πλαίσιο του Φεστιβάλ μεταπολεμικού ελληνικού έργου “Η Δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο
-
Από 29/05 έως 01/06/2019ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Φεστιβάλ: «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο»
Θεατρικά Αναλόγια
Στα πλαίσια της Φεστιβάλ ''Η Δυναμική του Ελληνικού λόγου στο Θέατρο'' Θα παρουσιαστούν και 7 αναλόγια τον Μάιο στη διάρκεια ενός διημέρου και το φεστιβάλ θα κλείσει με μια μεγάλη εκδήλωση και στρογγυλά τραπέζια.
-
Από 04 έως 04/06/2019ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Φεστιβάλ: «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο»
Στρογγυλή τράπεζα - αφιερωματική βραδιά στον Γιώργο Σεβαστίκογλου.